måndag 5 januari 2009

Den med 1500 år sen sist...

Jag vet... Jag har inte bloggat på över en månad.. December har varit väldigt stressigt samtidigt som det varit väldigt kul men det tog oerhört mycket på mig. När jag väl gick på ledighet och vi begav oss till Älvdalen.. Väl på plats drog jag på mig magsjuka.. Kul... Not..

Hur som helst.. I Älvdalen insåg jag att året 2008 hände väldigt mycket i mitt liv. Under vintern åkte vi till Västindien och Tobago tillsammans med Davids familj. En av alla underverk skapade av Gud. Tobago är en väldigt liten ö och om jag någonsin vill åka på solsemester igen skulle jag lätt åka dit igen. Palmerna och solen, mys på stranden och underbara hotellfrukostar.. Mmmm... Längtar till nästa utlandsresa.. Italien troligtvis..

I februari stod det bröllop på menyn för hela slanten. Den 16:e februari var en av de lyckligaste dagarna av mitt liv. Du fick jag min David till slut (sagt med berättar rösten från Robin Hood).
Sen flöt livet på ganska bra.. Vi letade nya jobb och i maj fick jag komma på intervju för ett jobb på MediaMarkts fotoavdelning. I mitten av juni kom beskedet om att jag faktiskt fick en tjänst där! Woho! Midsommar firades tillsammans med David släkt ute i skogen längt bort i ingenstans..

Juli bestod enbart av jobb på ICA.. Jag tror jag var ledig 5 dagar under den månaden.. Då beslutade vi även att åka till USA och hälsa på Sydney och Gordon. Och i augusti bar det av..
Washington var FANTASTISKT!! Jag har verkligen saknat USA även om besök räcker gott för att tillfredställa mina amerikanska behov.. =p..
Atlanta var också helt fantastiskt ställe och vi hann med att se väldigt mycket under de dagarna vi var där. Men så mycket till vilo semester blev det dock inte..
I septemeber drog MediaMarkt igång och sen dess har mitt liv mer eller handlat om MediaMarkt vilket är underbart samtidigt som jag vemodigt längtar efter ett "vanligt" kontors jobb.. Men mitt jobb är så kul just nu så därav vemodigheten..
Vi får se vad 2009 har i lager för oss..

Det var mitt 2008 i alla fall.. Lite sen årskrönika min i alla fall.. Hur var ert 2008?

1 kommentar:

Marie sa...

Du är saknad ;)