söndag 11 januari 2009

Den med goda nyheter...

I fredags fick jag ett samtal från min läkare på Karolinska Sjukhuset. Efter ett ganska långt och intressant samtal bestämde han att jag inte längre behöver någon underhålls behandling. Vilket betyder:
  • Inga fler sprutor
  • Inga tabletter
  • Inga intravenösa kurer
  • Färre prover
  • Färre läkarbesök
Jag är fri! Jag kan äntligen börja leva mitt liv som en normal människa. Nu kan jag börja träna för att faktiskt bli bättre, inte bara för den kommande månaden utan för sommaren eller hösten eller för att jag bara vill må bättre helt enkelt. Förr tränade jag med den gnagande tanken i bakhuvudet att det inte spelade någon större roll eftersom att jag skulle må dåligt igen om en månad eller så. En månads uppehåll i träningen när man precis börjat träna är inte att föredra.. Tro mig.
Men det bästa av allt är att jag är FRI! Fri! Lite prover och läkarbesök då och då men annars är jag fri! *Woho*

Dags för jobbet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH vad glad jag blir! :)
grattis? eller vad säger man? haha.

FatCat sa...

Åh vad roligt min underbara vän! Vad skönt, jag är verkligen glad fr din skull! Hälsa är verkligen så efterlängtad när man inte haft den på ett tag. Ska också börja träna snart...ska äntligen komma igång :) Jo jag funderar ju på att börja plugga, men måste kolla upp skola och sånt hur jag ska lösa det finansiellt. Om jag ska ta tjänstledigt eller säga upp mig...så många frågor...så jag blir alldeles snurrig. Stor kram, hoppas du kan komma på fredag. Puss puss

Rickard sa...

Fett rätt, shit va asnice.

Jess sa...

Härligt att höra =)