torsdag 30 juli 2009

Den med sjukskrivning, matte och bebiskläder..

Jaha.. Då var man hemma hela dagarna igen då.. Jag har blivit sjukskriven på grund av att jag har så ont i höfterna och ryggen att det gör riktigt ont att gå. Så nu ligger jag här hemma i sängen, kollar på tv och har riktigt riktigt tråkigt.. Jag ska snart ta tag i matten. Nationella provet på måndag vilket är lite ångestskapande samtidigt som att det får gå som det går. Jag har gjort bra ifrån mig på de tidigare inlämmningsuppgifterna och sen får vi helt enkelt se hur det hela går.

Egentligen har jag inte så mycket och berätta om. Mitt liv är ganska så tråkigt just nu.. Det som är riktigt roligt är att det är full fart på bebis. I går när jag var hos barnmorskan lyssnade vi på hjärtat och så.. 144 slag/minut. vilket var väldigt bra. Det ska tydligen liggs mellan 120 och 160 så det var ju alldeles lagom snabbt.. =) Barnmorskan berättade även att vår lilla bebis ligger på bredden och inte på längden som måna andra bebis gör vid det här laget.. Alltså vår ligger med huvudet på lät oss säga vänster sida och benen på höger i ställer för upp och ner.. Lite roligt men totalt ointressant information för er andra... Men men som sagt jag har lite att dela med mig av så det får bli som det blir..

Jag passade på att köpa Starzinger igår. För er som inte vet så är starzinger en serie som jag och mina syskon kollade jätte mycket på när vi var små. Det är nostalgi på högnivå kan jag lova. Kollade lite i morse.. Det är lustigt hur mycket man minns av de tv program man kollade på när man var mindre. En annan serie som jag gärna köper hem är SandyBell.. Är det någon skom känner igen den?? Camilla jag vet att du gör det med någon annan?? Jag kan inte hitta den någonstans och det vore också otroligt kul att ha här hemma...

Hur som helst.. När man är hemma och har så här tråkigt är det lätt att man surfar runt och letar efter vad kan tyckas vara onödiga saker. Men nu har jag gjort det och självklart har jag hittat något.. Jag har hittat ett klädesmärke för barn som jag har blivit helt kär i.. Inte helt oväntat kanske med så ät det.. Det heter i alla fall Lundmyr of Sweden. Kläderna görs på organsikt bomull och är super gulliga...
Här kommer lite bilder så förstår ni nog vilket märke det är.. Och det bästa är att det passar både tjejer och killar... =)

2 kommentarer:

fia sa...

starzinger vet jag vad det var - men inte det andra. haha, såg kommentaren din mor gjort på facebook om singaftyrztar. gulle. ;)

Marie sa...

hehe yepp helt underbart märke... Lovis har mössa, speldosebi och barnvagnsleksakshänge (mmm de två sista är mina egna påhitteord men jag hoppas du förstår)