söndag 13 april 2008

Den med ont i halsen..

Idag har varit en ganska bra dag trots allt.
Jag vaknade i morse av veckarklockan. Var toktrött och ville bara ligga kvar i sängen hela dagen. Sen fick min älskade man upp mig ut sängen. han hade dukat fram frukost i köket. Efter det var det dasg att göra sig i ordning och åka till korskyrkan där dagens predikan skulle serveras. Jag hängde inte riktigt men.. Men det har jag alltid haft svårt för på söndag förmiddag. Hur som helst. Under snabbfika (som det alltid blir när vi är där) blev det en hel del samtal om domedagen. Vi pratade om hur vida Gud minns våra synder eller inte och så vidare. Det blev en väldigt intressant samtal även om det blev kort. Eftersom David började jobba klockan 14 s fick vi stressa från kyrkan till jobbet så han skulle hinna äta. sen fick jag ägna en timme åt One tree hill på iPoden tills dess att jag började klockan 15. Sen var det bara jobb jobb jobb.. Jag var så sjuk seg idag. Orkade verkligen inte jobb. Slutade i alla fall 20 och fick en långt och mycket trevligt samtal med Timmyboy. Det är verkligen en underbar människa. Önskade att man kunde talas vid lite mer och ses också för den delen.

Väl hemma fick det bli lite korv med bröd, mys med Gizmo.
Jag är så grymt trött på att jobba just nu. Jag har jobbat så hilma mycket den senaste tiden. När jag var ledig två dagar i rad hade vi middag tillsammans med David gymnasievänner, bibelgruppen var här hemma på fredagkvällen och på söndag eftermiddag efter kyrka/jobb hade vi besök av David bästa kompis och hans fru. Jag tycker det var hur kul som helst att ha alla här men jag hade nog behövt de där dagarna ledigt snarare än att ha massa folk här.
Tragiskt nog ser jag faktiskt fram emot att få åka till sjukhuset på onsdag och få lite gift inpumpat i mig. Bara för att jag får två lediga dagar då. Det tråkiga är att David jobbar onsdag kvällen. Men jag får försöka njuta av ledigheten i alla fall. På torsdag kommer i alla fall min underbara Milla upp och hälsar på. Jag ser verkligen fram emot det. Det var så länge sen det var bara hon och jag som gjorde något. Även om David är ledig då också så har jag planerat lite alone-time för mig och Milla. *tihi*. Jag hoppas bara att jag inte mår blä av cellgifterna. Jag brukar inte göra det så det blir nog inga problem. Hoppas jag. Sen är jag faktiskt ledig nästa helg och då ska jag bara njuta av att vara ledig, Sara och Fredrik är här uppe då men det blir nog ingen lång visit och det är ju alltid trevligt med vänner på besök så det känns inte så ansträngande.

I kyrkan idag pratade jag och en av tjejerna där om att anordna en tjejmiddag här hemma. Försöka blinda lite nya kontakter tycker jag kan vara en bra idé.
Skulle även vilja ha det tillsammans med vännerna från när vi var små men eftersom de jag fremst tänker på fortfarande bor i Arboga får vi nog ta det när jag är hemma i stan och försöka göra något sånt. Vore i alla fall grymt kul och sitta och snacka lite gamla minnen.

Nu måste jag ge mig tror jag.. Blir för långt annars.. (^^,)
ska duscha och krypa i säng tror jag. Jag behöver inte hämta mannen på jobbet i dag så det är riktigt skönt!!

Må väl!

Inga kommentarer: