måndag 21 april 2008

Den med helgrapportering det underbara vädret

Nu var det ett par dagar sen jag bloggade.. Mycket på grund av att jag var till sjukhuset i onsdags, fick massa gifter, mådde dåligt ett par dagar, (Min absoluta favvo-Milla kom upp en sväng i torsdags men det var inte länge och ganska händelse fattigt eftersom jag fortfarande var dålig men det är alltid underbart att träffa henne.) och sen har det varit full fart hela helgen.
Vi var lediga hela helgen (helt otroligt) så i lördags blev det en hel dag med Davids bröder. Först var det golfbanan som gällde med Bror 1 och bror 3. Vi mötte upp dem vid 12:e hålet och knallade med de sista 6 hålen. Kul och vara ute och röra lite på sig. Trevligt var det också. Golfrundan avslutades med lunch på klubben. Det blev benfria kotletter med stekt potatis och rosépepparsås. Hur gott som helst..

Sen begav sig bror 1 hem till sig och bror 3 följde med oss hem hit och snacka lite skit och spelade guitar hero. Framåt eftermiddagen/kvällen kom även bror 2 över och vi käkade tillsammans, spelade risk och avslutade kvällen med lite mer guitar hero.
Risk vann min underbara man. Jag kan väl inte säga att jag kom sist men risk är verkligen inte min typ av spel. Jag föredrar något i stil med TP och andra frågesporter. Nu var det ett tag sen jag körde något sånt så jag är säkert tok dålig men det går ju att öva upp igen.. (^^,)

Igår var vi uppe med tuppen (jag vaknade 07:45.. Av mig själv) väckte maken en halv timme senare. Käkade riktig frulle med hembakat bröd och havrefras. Sen hade vi gott om tid att göra oss i ordning för att åka till kyrkan.
Väl i kyrkan så började Gudstjänsten med barnvälsignelse där de sjung "Ett mästerverk" som vi hade på bröllopet. Och våran solist rockade så mycket mer än hon som sjung igår. Elias Larsson är namnet på mannen som sjung på vår vigsel. Bara så ni vet.. (^^,)
Efter kyrkan tog vi med oss Kirre hem och käkade lite lunch, bytte om och åkte hem till R&D för årets första picknick. Underbart initsiativ av dem måste jag säga. där snackades en hel del om predikningarna vi hade hört på förmiddagen. Men det vart en hel del snack om semester, jobb och en hel del andra saker som inte har sin plats här på bloggen..
Hur som helst. Kvällen avslutades med parlamentet och film mys. Vi håller på att ta oss igenom alla Star wars filmerna eftersom jag inte har sett de tre sista filmerna (alltså VI-VI). Vi har snart sett klart den tredje och sista nygjorda filmen och jag hoppas verkligen att de tre sista är bättre.

Denna dagen (alltså måndag) är jag husig av mig. Tvättar, diskar och plockar här hemma. Inte för att det egentligen behövs men jag jobbar kväll (15-21 ev. 22) så jag tänkte passa på. Tänkte även ta en vårpromend nu när det underbara vädret äntligen är här. Åh vad jag har längtat! Mer sommar till folket.
Nu är det en fyra dagars arbetsvecka framför oss sen är det helg igen och vad jag längtar. Shoppa, snacka blaj, äta god mat och troligtvis fota en del också. Kan inte bli bättre. LÄNGTAR!!!

Nu ska här hängas tvätt. Må väl och ta vara på det fina vädret!

Inga kommentarer: