onsdag 23 juli 2008

Den med Arboga visiten

Nu sitter jag här hemma igen i Stockholm. Ont i huvudet, trött och lite lagom less så där ni vet. Vi kom hem från Arboga i går kväll. En och en halv dag hemma i stan. Staden där jag känner mig hemma. Staden som jag både älskar och hatar på samma gång.
Vi tillbringade i alla fall mer eller mindre all tid ute i stugan tillsammans med Camilla och Rickard. Världen bästa människor. Jag saknar dem så grymt mycket när jag är här hemma. Vi satt och snackade långt in på små timmarna. Foto, MM, ännu mer foto och en massa hemligheter.. (^^,)
I går efter att ha sovit hos mor och far åkte vi tillbaka till C&R chillade lite i solen sen åkte vi till Eskiltuna och Slagsta för att äta glass. Så himla gott. Sen blev det en sväng till Tuna park och shoppade lite till R. Sen blev det till och handla lite mat och gott vin. Tillbaka till stugan slänga i hop en otroligt smarrig pastasallad och sitta i solen och avnjuta den tillsammans med mitt favorit vin. Ja det är alkoholfritt och smakar sååå himal nice. I loooove it!
Sen åkte vi en sväng till Kvarnsjön så jag kunde visa David var det var jag växte upp på sommrarna. Lite nostalgisk blir man allt. Åkte fram till badplatsen och gick ner till kanalcafét. Vi lyckades ganska bra faktiskt och fick se när de slussade lite. Det är sååå sjukt fint där ute. Jag önskade att man hade uppskattat det mer när man var liten.
Efter det åkte vi tillbaka till stugan och lämnade av C&R sen åkte vi tillbaka till mamma och pappa och hängde lite där innan vi åkte tillbaka hit.
Så nu sitter jag här igen. I vår sköna soffa och en liten halv galen katt som springer omkring och härjar. Men mer ensam än så här har jag nog inte känt mig på länge.. Jag saknar min man..
Oh! Han har förövrigt också börjat blogga. Ni hittar honom på här.

Ska duscha nu hoppas på att huvudvärken försvinner, göra mig klar för och jobba och åka iväg. 10 dagar kvar till semestern. Var av 7 av dem består av jobb.

Ha det!

Inga kommentarer: