fredag 1 augusti 2008

Den med konst

Jag har precis kollat på det tredje sista avsnittet av So you think you can dance.
Den som påstår att dans inte är konst måste ha blivit tappad i golvet som spädbarn eller nåt. Det är så fantastiskt vackert så det nästan gär ont i mig.
Jag tänkte lägga upp lite länkar på några olika dans inslag från sesongen och jag typ bölar så fort jag ser. Jag vet att jag är en riktig crybaby när det kommer till dans men det är inte så konstigt när man blir så bortskämd med alla dessa otroliga dansare. Om jag kunde dansa ens en 1000 del så bra som dem dansar skulle jag vara sååååå nöjd. Det är helt fantastiskt vad man kan göra med sin kropp..

Dans är konst. punkt!

här är länkarna. OBS om ni följer programmet på svensk tv. Så har ni troligtvis inte sett alla nummer ännu... Bara så vi vet.
Chelsie and Mark - Bleeding love
Chelsie and Mark - Beautiful
Courtney and Gev - Standing there
Katee and Joshua - Dhoom Taana

Twitch and Katee - Mercy
Katee and Joshua - No air
Twitchington - Don't touch me
Twitchington - Dreaming with a broken heart


Fler länkar kommer senare när det kommet upp fler från den här veckans program. Valsen från den här veckan var sååååå sjukt bra.
Nu ska jag göra något vettigt.
Tjo!

Inga kommentarer: