tisdag 29 juli 2008

Den med semester och vin på balkongen

Åhhh äntligen!!!
Som jag har längtat efter den här dagen.
Jag jobbade sista dagen idag. Nu har jag semester i tre och en halv vecka. Tre och en halv underbara veckor av slapperi och en en hel del fläng också.

I morgon kommer min älskade Milla hit för att hitta på lite bus på stan. (Hemlis.. ;p)
Sen åker vi tillsammans hem med tåg. Hon till Västerås och jag till Arboga. Sen är jag hemma i Arboga från torsdag till söndag. Sätter mig på tåget tillbaka till Stockholm på Söndag kväll.
Packar om och på tisdag åker vi och hälsar på Hassan och där kommer det nog bli en hel del fotande med tanke på att det är medeltidsveckan där då.
Sen kommer vi hem på torsdagen. Vad som händer mellan torsdagen och den 13:e (onsdagen veckan efter) vet jag inte riktigt. Den 13:e åker vi alla fall till Washington DC för att hälsa på Sydney och Gordon (vi bilar ner till Gordon i Greenville). För att sedan flyga hem den 21:a (landar i Sverige den 22:a) Sen kommer helgen och sen börjar jobbet igen.

Så ser det ut just nu i alla fall.. Kanske blir en kort resa ner till Göteborg innan Washington eller bara åka till Arboga eller kanske till Älvdalen.. Eller Hälsa på Tobbe en sväng kanske? eller sno Camilla och Rickards sommar stuga ett tag.. Vem vet.. Det får tiden utvisa..

Nu sitter i alla fall jag och älsklingen på balkongen i solnedgången, dricker vin och myser. Okej kanske inte så mycket myser eftersom jag sitter med datorn och han läser en bok men i alla fall.. Mysigt är det. Vinet är vitt och smakar mumma. Självklart är det alkoholfritt (för min del) eftersom jag inte ser någon anledning att förtära alkohol men det är min personliga åsikt. David däremot har inget emot att dricka alkohol haltiga drycker och det är hans beslut.
Nu ska vi i alla fall fortsätta njuta av den här kvällen innan det blir för mörkt.

Ha det bra där ute så hörs vi säkert snart igen.
*poff*

1 kommentar:

Anonym sa...

ha en underbar semester. synd att vi inte sågs här om dagen, men det blir fler gåånger. :)