måndag 13 oktober 2008

Den med den värdelösa lokaltrafiken

Här kommer min frustration över Stockholms Lokaltrafik:

Idag slutade jag 20:00 på jobbet. Kom därifrån vid 20:15, fick skjuts till pendeln. Missade pendeln med 2 minuter. När jag väl kommer på pendeln en kvart senare och anländer i Spånga inser jag att det är 30 minuter till nästa buss går.
Nu tänker ni.. "hjälp vad hon gnäller.."

Men om du jobbat hela dagen (började 9:30) och jobbat konstant till 20, byggt pall hela dagen och sov hur dåligt som helst i natt på grund av hosta och allmänt dålig sömn. Då är man inte sugen på att stå ute i regnet och kylan. NEJ tack!

JAG AVSKYR ATT ÅKA KOMMUNALT!
Ja jag vet, kommunalt är bra för miljön och allt sånt. Men jag vill inte komma hem 21:20. Jag vill helt enkelt inte.

Blä och usch! Värdelösa skit!

*poff*

3 kommentarer:

Jessie sa...

STOR kram från syster yster!

Anonym sa...

ytterligare en anledning att inte bo i sthlm.
skulle aldrig hända i arboga.. HAHA.

Anonym sa...

tack! känner igen frustrationen i inlägget! jag tycker dock det är jobbigast på mornar när allt är försenat och man kunde ju ha sooovit lite till egentligen;D