söndag 18 januari 2009

Den med handbolls-VM

Åh!! Äntligen.. Handbolls-VM drog igång igår med Sverige mot Kuba. Skön seger med 41-14.. Såå kul att handbollen har lite klass igen. Kuba matchen var riktigt kul och se, hur Sverige har gått ifrån att inte ens komma med i VM (eller minns jag fel nu?) och OS..

Matchen under kvällen var en riktig höjdare. Vilken spänning, vilket domarpar.. 14 utvisningsminuter under första halvleken, Kim Andersson får rött kort för att en liten korean springer in i honom.. Oscar Carlén kliver in och gör ett dunder jobb när Kim försvinner ut spel och Dalibor Doder ligger magsjuk.
Jag var så nervös under hela andra halvlek.. Så skönt att Sverige gick segrande ur detta. Jag hoppas det fortsätter på samma sätt mot speciellt Spanien och Kroatien. Kroatien kommer bli en riktigt tuff match eftersom det är hemma nationen. Det kommer vara riktigt stort tryck på Sverige.. Vi får se hur det slutar helt enkelt.

En annan sak som förvånade mig på jobbet idag var hur många som inte ens tänkte på att Handbollen dragit igång. Okej.. Vissa kanske jag kan har förståelse för men andra såg ut som frågetecken när jag nämnde det.. Trodde faktiskt det fanns ett större allmänt intresse för sport. Men men.. Jag funderar på om man kanske skulle dra ihop lite folk om Sverige går vidare och checka in någon match.. Någon som är på?

Nu ska jag kolla på Numb3rs och sen ska jag åka och hämta älsklingen på ICA och passa på och handla lite. Behöver handla hem lite till veckan och juicen är slut som vanligt.. Några förslag på mat till veckan? Jag är lite fantasilös just nu... Så tipsa gärna.. Jo.loow@gmail.com

Inga kommentarer: