onsdag 14 januari 2009

Den med inlägg nummer 2 för dagen...

Nu är jag mer eller mindre klar med dagens to-do lista. Det enda som är kvar är att gå ner med julpyntet i källaren. Vi har fortfarande julgardinerna uppe en de är enbart för att vi inte har hunnit köpa några nya! Vi fick ju upp alla gardinstängerna först till jul så vi har inga vanliga sådana.

dagens bak bestod som sagt av:
  • Rågsiktkakor (fyra stycken närmare bestämt)
  • Sega cookies (man vet aldrig när man kan behöva lite kakor att tröst äta.. ;).. )
  • Kaisa bröd (mycket bra för magen..)
Jag skulle vilja baka något mer men jag har knappt nå mjöl och plats i frysen existerar mer eller mindre inte så det kanske är lika bra och låta bli..

Städningen har gått sådär.. Jag har damsugat köket, vardagsrummet och hallen. Plockat undan i alla tre rummen och dammat av.
Tycker att det får räcka för idag.. Nu ska jg slänga ihop en omelett tror jag.. Eller vårrullar kanske? Humm Eller woken i kylen.. Humm.. Eller soppan David gjorde i går kanske.. Åh vad mycket val det blev mellan.. Åh... Vårrullar tror jag.. Eller omelett.. Åh vad svårt det är när man är sugen på en massa saker samtidigt.
Något blir det i alla fall..
Vill ha hem David..

Nu: Dags för något och äta...

Inga kommentarer: