torsdag 4 juni 2009

Den med ledighet=bakning

Jag vet att det är något som jag själv valt att göra men genom att ta de dagar då jag är ledig och baka gör att jag får en känsla att att man göra något nyttigt här hemma och inte bara ligger och jäser i soffan.
Igår blev det lite av det omtalade Kaisa brödet. Jag hade även besök av världens bästa Becca. Alltid lika roligt att träffa henne även om vi båda var väldigt trötta. Tihi..

Idag är det riktigt rusk väder utanför och vad är inte bättre och börja dagen med nybakta scones och lite te. Mums säger jag bara.
Jag ska strax ta med ner till ICA och köpa hem lite ingredienser till kanelbullar som är beställda till dopet nästa helg. Sen blir det nog något mer bröd också.. Eller lite snoddas kanske.. Humm.. Svåra beslut.. haha.

Kanelbullarna ser jag dock mest fram emot. Mycket på grund av att det känns bra att hjälpa sina vänner. Det kan inte vara lätt att vara nybliven förälder och försöka förbereda inför dop och allt som hör till med fikabröd och allt sånt. Det är väl sånt man har vänner till va? Jag ska nog se till och göra riktigt stora och saftiga bullar denna gång. Då kan i alla fall inte David klaga på storleken på dom sen.. Haha..
Nee.. Skriva shoppinglista och ge sig ut i regnrusket.
Vi hörs senare.. Kommer nog lite bilder under dagen... =)

Inga kommentarer: