torsdag 6 augusti 2009

Den med fint väder, smärta och matte..

Japp dagarna fortsätter ungefär på samma sätt som tidigare.. Jag går här hemma med oerhörd smärta i rygg och höfter.. Tog mig 1,5 timme att ta mig ur sängen i morse.. Inte för att jag stressade upp heller men det är jag oerhört glad för nu när jag väl är uppe.. Önskade att det faktiskt fanns kuckelimuckmedicin som Karlsson på taket talar om.. Tror helt klart att det skulle göra susen.. Och sjukgymnasten var inte tillbaka förrens den 10:e... Jätte bra eftersom jag ska på återbesök till läkaren den dagen så någon bättre lär ju knappast ha hänt tills dess eftersom jag inte fått träffa någon.. :(.. Hur som helst..
Sitter och pluggar matte på balkongen för tillfället.. Har den muntliga exaninationen på måndag kväll.. Den MÅSTE jag sätta klockrent om jag ska få mitt MVG eftersom jag skrev ett mindre bra nationellt prov.. No pressure... Inte alls.. Drömmer mardrömmar om det var eviga natt.. Men men jag har ju hela helgen på mig att plugga.. Hade eventuellt möjligtvis kanske tänkt åka hem till Arboga bara över en dag och kolla lite på medeltidsdagarna.. Det är ju höjdpunkten på året i den lilla staden men som det ser ut just nu måste jag koncentrera mig på matten.. Men på tisdag kan jag äntligen släppa det. Oavsett hur det går så ska det bli så skönt när det är över. Det är jobbigare än vad man tror att jobba 100% och plugga 25% på distans.. Speciellt med de arbetstider jag har haft under våren/sommaren.

Appropå jobbet så var jag där i tisdags på ett möte och pratade lite med personal controlern.. Hon gjorde det välrdigt klart för mig att jag ska prioritera mig själv och bebisen före jobbet och inte ha dåligt samvete för att jag är sjuskriven. Vilket känns oerhört bra måste jag säga.. Hon är guld värd. Sen sa vi det att jag känner att jag klarar det och vill ha något och göra på dagarna kanske jag kan komma in och jobba någon timme eller två under de lugna timmarna eftersom jag inte bör stressa eftersom jag får ganska påtagliga sammandragningar då. Men vi får se vad läkarna säger på måndag och sen får vi väl se när jag får en tid till sjukgymnasten och höra med dom vad dom har att säga. Jag ska även passa på att fylla i Havandeskapspennings ansökan när jag är hemma. Jag hoppas verkligen att de på Försäkringskassan beviljar den. Har hört så sjuka historier den senaste tiden om folk som inte fått sjukpenning, havandeskapspenning och allt vad det nu är... Tragiskt när man väl behöver deras hjälp så säger dom nej.. Men vi får se PC (personal controlern) trodde inte att det skulle vara några som helst problem för mig att få varken sjukpenning eller HP så jag hoppas att hon har rätt..

Nee nu måste jag kila ut på balkongen igen och fortsätta med matten.. Tar inte med mig datorn för då blir det bara en massa surf och ingen matte..

Mina vänner.. Gå ut och njut av sommaren medans den finns här.. Önskade jag kunde göra det samma..

Och mamma... Om bebis kommer när den ska så är du mormor om 126 dagar.. (^^,)
*poff*

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns bara ett ord LÄNGTAR