måndag 28 september 2009

Den med måndag...

Jaha.. Nu vecka.. Samma skit som alltid.. På schemat denna vecka är tandläkaren idag, aurora möte på tisdag, sjukgymnast på onsdag och ev tjejträff på torsdag men vi får väl se om det blir något eller ej.
Trots dåligt med sömn (som alltid) och ganska brutal smärta så hade vi en väldigt trevlig helg med både bibelstudium, trevlig middag med F och E och gårdagen tillbringades mesta dels hemma.. Gudstjänst på eftermiddagen och sen hem och sova tidigt.. Eller ja David sov tidigt i alla fall.. Jag åh andra sidan hade en lika värdelös natt som alltid.. Dock är det väl bara och vänja sig.. En sak jag bara måste få kräkas lite och jag ber om ursäkt i förväg för detta med jag måste få ventilera lite..

Jag har varit sjukskriven nu i 60 dagar.. Vilket innebär att jag nu har gått hemma och gjort absolut ingenting.. Sen har jag haft ont i ja ska vi säga 90 dagar? Något sånt i alla fall.. Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe, försöker komma på saker att göra under dagarna som inte gör ont.. Men jag börjar verkligen lessna nu.. Jag älskar vår lilla bebis och skulle inte för allt i världen byta detta mot något men det är verkligen inte roligt och ha ont konstant. Jag kan inte bärja mig tills dess att bebis kommer i december.. Däremot har jag väldigt väldigt svårt för folk som får det och låta som att de är döende bara för att de är gravida.. Det går över! Jag lovar!
Jag önskade bara att tiden skulle gå lite fortare.. Önskade att istället för oktober så kunde det väl vara november i alla fall.. men men.. Tiden har sin gilla gång är det väl det heter..

Nu ska jag försöka hänga tvätten och stryka resten av gardinerna.. Jag ska försöka sy upp dom idag också.. Hoppas på det bästa i all fall.. Har ju tandläkaren i eftermiddag också...

*poff*

Inga kommentarer: