tisdag 29 april 2008

Den med sjukdom och idioter...

Läste precis Fröken Sandstedt's blogg och jag håller helt och hållet med vad Malin Wollin skriver i aftonbladet. Vilka idioter är det som ens kan tänka tanken att det skulle vara offrets fel vid en våldtäkt? Hallå! Jag tror dom missat något. Det kallas offer av en anledning. Jag blir så arg att det enda jag kan säga är: IDIOTER!! Mp3 skadade hjärnor är precis vad ni har. Usch säger jag bara.

Annars är jag hemma och är sjuk just nu. Hostar som en gnu och snorar ganska bra med för den delen. Men jag är på bättringsvägen i alla fall. Värst var nog i söndags. Uscha.
Helgen var underbar bortsett från att jag blev sjuk men i alla fall. Vi var hemma hos Camilla o Rickard i Västerås. Jag kom på fredagen med tåg (David jobbade) resten av dagen bestod enbart av shopping. Jag hittade en massa härliga grejer:

- En vit väst (HM)
- Marinblå vinjacka (HM)
- Blommig tubklänning (HM)
- Mönstrat linné (HM)
- Gult linné med vattenfall (tack syster för upplysningen) (HM)
- En hög svart/vit rutig kjol (Gina Tricot)
- Svarta pumps (Skopunkten)
- Underkläder (Lindex)
- Gul tubbikini-överdel (Stadium)

Det är verkligen skönt att ha uppdaterat garderoben lite. Det bästa av allt är att summan blev typ 1500. Skulle vi fortsatt driva runt på stan hade jag nog kunnat bränna minst lika mycket till.. Men Alldeles för mycket folk på för liten ytan gjorde att det fick räcka för denna gången.
Lördagen bestod av. Fotografering, utflykter till Arboga, Tidö slott och Västerås fallskärms klubb. Kvällen avslutades på Il primo med en två rätters. UNDERBAR mat kan jag tillägga. Vem trodde att vildabässås kunde passa till huvudrätten snarare än efterrätten.. (^^,).

Söndagen resulterade i ett nytt objektiv (Canon 50 mm 1,8 fast)... I'M IN LOVE again!! Det blir så underbara porträtt foton och dessutom fick vi låna två mellanringar av Rickard och Milla så nu kan jag äntligen fota macro. Jag kanske äntligen kan börja fota igen. Har verkligen inte varit motiverad det senaste året. Ska försöka komma igång igen. Känner att jag behöver det.
Ska försöka redigera lite nu.

Förresten...
Underbart väder. Låt oss hoppas att det fortsätter så här.

Inga kommentarer: