onsdag 9 april 2008

Den med två inlägg på samma dag...

Jag tänkte faktiskt apa efter min kära vän Tobias Green och försöka köra med vänner temat "The one with" - rubriker. Det är ganska roligt och man kommer lättare på rubriker på det sättet.. I alla fall jag.. ^_^

Jag och min make försöker vara lite nyttigare här hemma just nu men det är väldigt svårt att låta bli godis och framför allt glass. Men i dag har vi ialla fall varit duktiga och ätit en jätte smarrig vegitarisk gryta med röda linser (tack för receptet Milla). Eftersom vi båda tränar väldigt lite just nu så behöver man ju göra vissa ändringar i kosten. Men vi borde verkligen försöka ta oss till gymmet som vi dessutom får träna gratis på (ICA förmån). Lite pinsamt att vi inte använt det fler gånger. Men det är verkligen inte samma sak som att åka upp till nautilus på badet i Arboga och träna. Dessa lokaler i vällingby vet inte vad luftkonditionering är, massa svettiga äckliga spännon som står och äcklar sig framför spegeln och en maskin av allt typ.. Man hinner ju bli kall igen innan man får börja med nästa maskin.. Ja ni kanske förstår varför man inte är så sugen på att åka dit och träna.
Makens bror hade dock varit på SATS och tränat i förra veckan och han var verkligen super nöjd så jag funderar på om man kanske ska slå på och köpa sig ett halv års kort eller så där i stället (har ICA avtal där också) även om det kostar lite så kanske det är värt det och man kanske känner lite mer press att åka dit eftersom man betalar får det. Man vill ju liksom få ut så mycket som möjligt av pengarna.. (^^,)

Vi får se.. Det är ju något jag måste tala mer med maken om i så fall.

annars så funderar jag en hel del på framtiden. Jag vet inte vad jag vill göra. Vill jag bli lärare? eller ekonom? eller något inom teknikens värld? Jag vet ju vad jag vill när det väl kommer till oss att skaffa familj men dit är det långt och innan dess borde jag skaffa mig en utbildning, maken borde få ett civilingenjörs jobb och vi borde ha en stadig ekonomi. Högskoleansökningarna ska vara inne om en vecka och jag börjar väl känna lite små ångest för det också. Jag vill inte göra det för bekvämt och stanna kvar på ICA. Å andra sidan så om dom erbjöd mig en fast heltidstjänst (eller i alla fall 70%) så skulle jag nog tacka ja till den utan och blinka. Ah jag vet inte.. nu blir det mest en massa svammel.. Vilket brukar betyda att det är dags att sluta..

Tjillevippen

1 kommentar:

Anonym sa...

får jag ge dig ett tips från någon som varit i samma situation? forstätt jobb o tjäna pengar, medan du funderar på vad du vill. man ska inte krysta fram ett beslut eller hoppa på en utbildning "bara-för-att". då får man ett studie-lån att betala som man inte fått ngn nytta av. du ska inte stressa dig genom livet, trivs du på ica så stanna där tills du vet vad du vill. :) så kan du spara pengar till pluggande också. :) kram.