fredag 30 maj 2008

Den med brunnen...

Jobbat idag igen.
Det är typ den ända jag gör.
Förra helgen var väldigt trevligt. Tack Fia och Tessan.

Jag saknar mina vänner.
Träffade Becca för första gången sen bröllopet igår.
Jag saknar den person jag är när jag är omgiven av vänner som jag verkligen tycker om och trivs med.
Jag älskar David och båda våra familjer men jag saknar mina vänner. Jag kan inte minnas senast jag hörde av vissa av de som i alla fall jag kallar vänner. Jag vet inte vad de kallar mig längre. Jag säger inte att det är deras fel. Man är alltid två i en relation men det gör inte att jag saknar mina vänner mindre för det.
Men hur tar man upp kontakten med vänner som man inte sagt ett ord till på över ett år. Hur går man vidare men allt som hänt i mitt liv i alla fall?

Nog om det. Saknad är i alla fall en väldigt stor del i min vardag nu för tiden.
Här för några månader sen är det nog nu så läste jag en stripp ur "Elvis". Ni vet serien som är i Metro. Det är en så bra stripp. Det säger så mycket. Elvis sitter i en jätte djup vattenbrunn och tittar upp och säger något i stil med att han inte kan ta sig upp och Hedvig (Hans fru) säger åt honom och rycka upp sig.
Den beskriver så bra hur jag känner mig när jag är nere eller har en dålig dag. När det är en sån dag då man bara vill dra täcket över huvudet igen och ligga där hela dagen eller möjligen krypa ihop som en boll i ett hörn av soffan och bara vara där...
Så har jag känt idag. Man har inte haft lust med något. Provade en promenad, läsa en bok, titta på en film, sitta i solen på balkongen men inget hjälpte. Inget blev direkt bättre av att komma till jobbet. Tuff dag idag.. Hoppas det är lugnare i helgen.

Hoppas de hör av sig angående jobbet jag sökte snart. Jag vill veta om jag ska dra omkring på ICA i höst också eller om jag ska plugga eller vad jag ska göra. Hoppas att jag får de nya jobbet. Skulle vara så underbart. Jag vantrivs inte på ICA så är det verkligen inte. Det är bra arbetsmiljö och allt sånt men jag känner inte att jag kan komma någonstans där och det vill jag ändå göra. Jag vill utvecklas och för möjlighet att påverka. Det tror jag att jag kan om jag får den nya tjänsten. Be gärna en bön att det ska gå bra och att Davids senaste intervjuer har gått så pass bra att han kan tacka ja till en tj'nst nästa vecka när de ringer någon gång i nästa vecka till honom. Ett av företagen han var på intervju för i veckan är helt perfekt för honom. Jag hoppas verkligen att det är det stället han får möjlighet att arbeta för.

Nu får det vara nog. En känns som jag skrivit en läng uppsats om ingenting.. Spännande.. eller nåt.

Fia: Jag fick en jätte bra bild på dig i lördags. Den behöver redigeras lite men det är super fin. (Tycker i alla fall jag). Får skicka över den när vi båda är online samtidigt på msn nästa gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh va kul! om du redigerar den fr du gärna göra en i svart/vit också, det är min favorit. :)

och vet du,
man får har dagar när man inte känner för något. ibland kan det vara skönt att göra ingeting en stund. :)
kram.