tisdag 13 maj 2008

Den med cykelturen

Igår var vi äntligen och hämtade hem Davids cykel från Spannvägen. Det var verkligen på tiden! Det var så underbart väder i helgen och vilja att börja cykla har äntligen krypt sig på. Så i förra veckan hämtade David min cykel och nu är som sagt Davids cykel hemma också. Så för att inviga cyklarna tog vi de till jobbet igår.

GRYMT otränad är vad jag är. Det är nästan läsktigt. När var det jobbigt och cykla senast liksom. Men vi cyklade både dit och tillbaka. Tog ungefär en halv timme åt båda hållen med vissa gång stråk. Mitt mål för den här sommaren är att orka cykla till jobbet hela vägen utan att ta någon "pause" och gå någon bit. Man måste börja smått har jag hört. Det är faktiskt jätte svårt att komma igång igen efter att ha varit borta från allt vad träning heter i över ett år. Och sedan ha legat på sjukhus och blivit helt förslappad och allt vad muskelmassa heter försvunnit är det ännu svårare. Men nu försöker jag komma i gång i alla fall och det känns sååå bra. Efter att ha sett vad vågen visade för några dagar sen så blev man ännu lite mer taggad.
För övrigt så tror jag att jag ska be en vän dela med sig av sin visdom när det kommer till dieter och grejer. Hon gjorde någon grymt för ett tag sedan som verkligen inspirerade mig. Hon gjorde sitt eget diet program som faktiskt funkade!

Nog om det.. Mitt humör har inte varit på topp den senaste tiden.. Tänker mycket på framtiden. Jag hoppas verkligen att jag får det där jobbet. Annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Det känns som att det här jobbet kan vara precis vad jag behöver för att vända allt och faktiskt vara den vanliga glada Johanna. Jag saknar henne.

Nu ska jag göra mig i ordning och åka till jobbet snart. Ska jobba charken för 5:e dagen i rad. Betydligt roligare än kassan.. Onsdag är det kassan tillsammans med David som gäller och torsdag och fredag är jag äntligen ledig. Sen jobbar jag helgen och nästa vecka är en 6 dagars vecka för mig. Den kommer bli tuff. Tror dock att David kommer avlasta mig lite. Det Skulle vara väldigt skönt. Det är väldet som är positivt att vi jobbar på samma ställe.. När han har lite timmar kan han avlasta mig från alla mina timmar och tvärt om.

Någon som har några bra träningstips till en totalt otränad människa får ni henskt gärna dela med er! Antingen här på bloggen, på msn, på telefon eller på mailen för er som har den. (^^,)

Inga kommentarer: