onsdag 21 maj 2008

Den med städning, sommarplaner och EM-längtan

Nu har det åter igen gått ett tag sen jag bloggade sist. Egentligen har det inte hänt så mycket på denna front. Vi jobbar på som vanligt och väntar fortfarande på sommar schemat. Vill ha det tpy nu så man kan börja planera sin sommar jue! Vi eller snarare jag har en hel del grejer jag vill göra i sommar. Bland annat åka till kolmården och tillbringa en del tid i Arboga. Men till våra semester veckor har vi tänkt bila lite i Sverige. Bland annat har vi tänkt åka till gotland och hälsa på Hassan, Öland för att njuta av den underbara ön, Sen blir det att utforska den södra delen av Sverige lite grann så ni som bor nedåt.. Förberd er på att få besök i sommar någon gång.. (^^,)
Slutet av resan är planerad att hamna i Köpenhamn och Danmark. Vad som händer där är Köpenhams tivoli och djurpark och dessutom tänker vi åka till Legoland. Så nice.. Jag läntar till att få njuta av lite riktig semester.

Det var lite om våran sommar. Hur ser er sommar ut?!

Igår städades äntligen badrummet och toaletten på riktigt. Alltså inte bara dammsuga och moppa och damma av spegeln utan på riktigt. Med klorin och hela baletten. Torkade kakel till dödagar. De som bodde här innan oss gjorde ingen vidare flyttstädning. såå himla nice och gå in i badrummet nu. Klorin luktar ju sååå gott. Mums. Haha.

Annars så längtar jag mest till fotbolls EM just nu. Jag är inget stort fan av Zlatan men han verkar vara i bra form igen så hoppas han kan göra något vettigt under EM och Henke.. Vad ska man säga? Henke är Henke. Hoppas att han blir ett bra tillskott i laget. Första träningsmatchen på måndag mot slovenien. Vi får väl se hur det slutar. Kul med något roligt sport evenemang i sommar i alla fall. OS kunde jag inte bry mig mindre om.

Nu är det dags för lunch och sen ska det hängas ännu mera tvätt. Vi behöver ett större tvätt ställ.. Suck..

Tjillevippen!

Inga kommentarer: