torsdag 28 augusti 2008

Den med Vingåkers factory outlet..

Idag har vi äntligen en ledig dag.. Vilket inte innebar att man fick sova till 11, sitta i soffan fram till 15, äta mat och fortsätta sitta i soffan fram tills det var läggdags. NOPE.. Inte i vår värld. Här i vår värld ringer klockan 8:00 (snoozade dock till 9:00), sleva i sig lite frulle och tjopp iväg. Destinationen var Vingåker (hinta rubriken) och deras outlet plus ett besök på Davids familjs gamla landställe (även kallat Sjöbråten). Vi bestämde oss för att åka till sjöbråten först så david fick vida mig vart alla fina minnen kommer i från. Det ligger en bit utanför Vingåker mot finspång. Jätte mysigt faktiskt. När vi väl kom dit så var ju självklart de nuvarande ägarna där men de visade snällt runt oss i de olika stugorna. Det som bör berättas är väl att Davids familj, hans moster och mormor och morfar hade alla varsin stuga där. Alltså fick vi möjlighet att se hur de som köpt det (Lotta och Classe) hade gjordet med Davids och hans familj hus och även det som en gång var mormor och morfars stuga. Jätte fina hus verkligen. Det där stället skulle inte vara några problem att ha som permanenta boende. That's for sure. De hade en jätte fin utbyggnad som Davids far hade gjort på deras hus. Det är precis en sån utbyggnad jag vill ha på mitt kommande hus. Många fönster, ovalformat och vitt. Så mysigt. Jag önskade verkligen att vi haft kameran med oss men det låg självklart kvar här hemma på bordet. Alla tre.. Jag vet.. skäms på oss..

Hur som helst. Efter att vi var på sjöbråten och blivit runt guidade begav vi oss till den riktiga destinationen. Factory outlet! Och som jag älskar denna plats. Jga förstår först nu hur lätt det är att bli shopoholic. Så mycket fina grejer, i bra kvalité och MYCKET grejer. Syftet var dock att hitta "jobb" byxor och kjol till mig. Vilket slutade i att jag kom hem med en hel kostym. Ska man ändå köpa kostym byxor och en kostym kjol kan man väl lika gärna investera i en kavaj eller hur.. ;).. Sen blev det även ett par svarta "putsbara" puma skor och en vit mellan stor väska åt mig. Det kommer komma upp bilder på allt sammans på bilddagboken och kanske även här på bloggen någon av de kommande dagarna.. När jag känner att jag har tid och ork att tvinga david att fota.. ;)
Grymt nice är det i alla fall där i Vångåker. Jag skulle kunna spendera mååååååånga tusen där. Sen blev det även en ny kostym till David. Det var verkligen på tiden. Hans kavaj är väl ingen höjdare och några kostym byxor har han inte haft på länge så det behövdes en uppdatering.. Sen skulle det i och för sig inte skada med en kritstreck randig kostym till honom heller men det får bli nästa gång helt enkelt. Vi kommer nog göra en hel del besök dit hädan efter. De har väldigr mycket "fin" kläder där men även mycket träningskläder och vanliga kläder.
Hur som helst så är jag grymt nöjd och ska nu kila i väg för att käka lite kvällsmat.. Aka.. Mackor och coco pops. Jag vet.. Inte världens nyttigaste men jag orkar verkligen inte göra något annat i kväll.. Trött som en gnu och har en låååång dag framför mig i morgon så större delen vad dagen består av jobb och sedan blir det att åka direkt in till stan för att roa sig lite. Kul kul... Kanske ska inviga nya kavajen då.. (^^,)
Vi får väl se...

Må väl och var snälla mot varandra!

Ps. Jag måste bara rekomendera en bok för er alla som är gifta/sambos eller par. Jätte bra är den.. Ögonblick tillsammans heter den. Mycket väl investerade pengar.. =D..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Är Vingåker något att ha? Det var ett tag sen, ett antal år, jag var där men då tyckte jag inte att det var så märkvärdigt. Hoppas allt är bra!? Kram