lördag 20 september 2008

Den med surskallar, Västerås, SIL, och jobbet..

Just nu sitter jag i mina underbara pyjamas (hur man nu stavar det) byxor och min underbara nollie t-shirt. Jag älskar den här outfiten så sjukt mycket. Skulle gå i den jämt om jag fick.. I alla fall.. Jag sitter här och äter en massa surskallar. Ni vet såna där döskallar på lösvikt som är svarta och täkta i salt. Smasken.

I dag står det på agendan att besök världens bästa Camilla och Rickard. Vad vi ska hitta på för intressant är lite svårt att veta i denna stund. Ni kan fixa i deras studio, bowla, käka fin fin mat, spela Wii fit, spela Wii och ut och fota och en massa andra grejer också. Det ska faktiskt bli super kul. Det känns som det var evigheter sen jag träffade dom båda två och nästa gång lär bli runt jul någon gång kanske så det är typ dags och ses nu.. haha

David fick precis ett samtal från sin broder som bad honom slänga sig in i bilen, åka till Liljeholmen och spela innebandy. Inte en vanlig innebandy utan i SIL. Svenska Innebandy Ligan. Det är innebandy utan alla fåniga regler helt enkelt. Jätte roligt.. Även om matchen börjar om 6 minuter (10:30) och det finns ingen möjlighet att han hinner dit till första men i alla fall.. Jätte kul att han faktiskt bestämde sig för att åka.

Nu tänkte jag ge er en liten insight i mina två första dagar på jobbet.. Kickoffen bestod av:
- Rundvandring på vad som kommer bli mitt andra hem de kommande veckorna (alltså varuhuset)
- Moserat jordgubbsvin skålar (de andra drack champange)
- Buss till Vaxholm och båt till Kastellet.
- Sköld målningar. Vi skulle rita en sköld och fylla dess fyra fält med bilder från som symboliserade vår familj, vårt arbete, vår fritid och vad vi brinner för. Mina konstnärliga nivåer ligger ungefär på -3 men det var kul i alla fall.
- Lunch (köttlimpa med kantarellsås. Inte min favorit kanske men det gick gott och väl ner). Sen hände massa andra grejer också men vi behöver inte redovisa allt här.
- Fångarna fortet "ish" tävlingar. Jätte kul.. Vi kom 3:a med 3 poäng efter 2:a och typ 35 efter 1:a. (1:an hade 1001 poäng)
- Sen blev det middag på Badholmen. JÄTTE GOTT! någon typ av kyckling med dragonsås och potatiskaka. Mums. Tihi.. Till efterrätt var det choklad tyffel med vaniljglass och apelsin chips.
- Sen var det party i ett par timmar och hemgång blev det först vid 23 tiden. Vilket resulterade i att jag var hemma vid 00:41. Då fick jag äntligen krypa ner hos min man. Åh så skönt det var.

Gårdagen bestod av:
- Sketcher
- Koncept utbildning.
- Några andra utbildningar.
- God mat.
- Många skratt.
- Sköna människor.
- Ännu mer skratt.

Det är otroligt kul att få vara en del av detta stora företag, alla dessa sköna människor och ett vad jag kan säga än så länge otroligt kul arbetslag. Jag tror det kommer bli hur bra som helst. Nästa vecka innebär utbildningsvecka. Vilket betyder att hjärnan kommer arbeta hårt för att komma ihåg all information som kommer att mataas in. Jag kommer inte komma ihåg hälften av allt men jag ska göra så gott jag kan i alla fall..

Oj vad långt det här blev. nu ska jag packa i alla fall... Ciao!
*poff*

Inga kommentarer: