lördag 12 september 2009

Den med att vara gräsänka hela helgen..

Japp.. Igår morse körde jag David till jobbet och sen åkte han iväg på konferens med konsultbolaget direkt efter det. Vilket betyder att jag är ensam hemma till och med söndag kväll.. Dagarna går väl för sig eftersom jag brukar vara det på vardagarna men när man vet att han inte kommer hem på kvällen som gör att det är extra tråkigt.
Jag vet att man inte ska klaga men jag menar.. Vad har man annars en blogg för??
Dagarna går sakta men säkert framåt.. Dagens bestyr har varit en sväng till tygbutiken i Sundbyberg och sen har jag dammsugit hela lägenheten (tog 3 timmar med pause) vilket fick mycket av dagen att gå.. Sen har jag sytt klart duken till vardagsrummet.. Det blev okej.. I morgon förmiddag tänkte jag försöka sy upp gardinerna som vi bara har nålade här hemma.. Senare i veckan tänkte jag ge mig på att sy ett kudd fodral till korven. Kudden vi ska ha som amningskudde.. Den är lite mysko så det kan bli lite svårt att få till fodralet men jag ska nog lösa det på något vis. Det lättaste hade varit och göra som en smällkaramell men den idéen gillade inte David så vi får hitta en annan lösning helt enkelt...

I morgon är det gravid-träffa med några mammor från Familjeliv. Ska bli riktigt kul och se vad det är för folk. Det är många som är i min ålder och väntar första barnet så det ska bli extra roligt.

Nu ska jag fortsätta kolla på Fools gold och sen klockan 21 börjar Royal pains.. Får se vad det är för serie. Säkert tillräckligt bra för att ha på i bakgrunden och glo på tills dess att det är dags att försöka sova igen..

*poff*

Inga kommentarer: