lördag 5 september 2009

Den med fotbollen...

Varning mina kära icke fotbolls älskande vänner.. Här kommer en lite reflektion över matchen:

Ja vad ska man säga... Helt fantastisk fotboll från landslaget.. Vi sa här hemma innan precis i början av matchen att det är svårt att lita på att svenska landslaget ska kunna underhålla en i 90 minuter med bra fotboll.. Och ja visst det var inte bra fotboll under alla 90 minuterna men den större delen av tiden måste jag säga att jag var underhållen. Ett fantastiskt tryck uppåt och inte en himla massa hempass konstant som svenskarna är väldigt duktiga på i vanliga fall.. Sen jag måste bara... Safari och Holmén.. Vilka killar.. Hur gamla är pojkarna?? Men som dom sprang och som dom spelade. Jag är riktigt riktigt förvånad att Lagerbäck ger dessa killar chansen och inte spelar på de vanliga spelarna.. Kul med nytt blod i landslaget helt enkelt..
Sen har vi ju Zlatan. Jag är inte världens största Zlatan fan det vet alla som känt mig ett tag.. Men i kväll.. Jag tycker mig se en liten roligare Zlatan som löper lite mer, tar i liiite extra och verkligen vill spela i landslaget. Woho! Äntligen. Vi har kollat på alla Barça matcher som gått i svensk tv och om det beror på att han gått över dit eller inte det vet jag inte men han visar ju en helt annan spelglädje och killen har ju faktiskt till och med lite humor.
Straffen väljer jag att inte ens nämna.. Punkt.

Så min summering av matchen är väl helt enkelt.. Otroligt underhållande fotboll för att komma från det svenska landslaget med många målchanser och härliga initiativ från både gamla och unga spelare. Lite små jobbig andra halvlek men en mycket chockerande och fantastisk avslutning.

Dagens bästa spelare för min del är antigen Behrang Safari eller Samuel Holmén.
Nu är det dags för sängen och kolla på ett avsnitt av Hells kitchen innan det är dags att misshandla kudden.

*poff*

Inga kommentarer: