onsdag 2 september 2009

den med ny tvättmaskin...

Just nu sitter jag här hemma i sängen omringad av kuddar som stödjer på alla sidor. Var på jobbet en sväng idag (läs två timmar) och jag var HELT slut när jag kom hem. Hade ont i hela koppen och vill inget hellre än och lägga mig på sängen... Just nu är David och spelar innebandy så jag ligger här själv och tycker lite synd om mig själv.. Jag hoppas verkligen han stannar och köper med sig lite Jacky åt mig på vägen hem.. *Super sugen*

Men det var inte det jag skulle skriva om.. Vår tvättmaskin gav mer eller mindre upp i dagarna (färgar alla ljusa plagg bland annat Davids nya ljusa jeans och super fina grön/vita piké och det spelar ingen roll hur många gånger jag kör maskinen tom först eller tömmer på vatten.. Men jag hoppas att det inte ska vara helt kört ännu utan att det ska gå och få bort när man kär det i en annan maskin..) så nu får vi lov att köpa oss en ny.. Vilket känns som en mindre rolig utgift men det är så värt det i stället för att springa upp och ner i tvättstugan.. Speciellt när jag har så här ont och speciellt när bebis kommer. Så till helgen blir det ett nytt besök på jobbet för inköp av en ny pärla.. Frågan är bara om vi har någon som kan hjälpa till och bära eftersom jag absolut inte ska lyfta tungt.. Måste ju få ut den gamla och få in den nya.. Men det löser sig nog på något vis.. Nu tvättis blir det i alla fall.. Det ska vara mer energisnål, tystare, snabbare och framför allt.. Inte färgar kläderna och självklart tvättar rent... Ser fram emot att få hem den.. (^^,)

Nu ska jag åter gå till horisontellt läge och fortsätta glo på tv och hoppas att David kommer hem snart..

*poff*

Inga kommentarer: